Blog
- Dostawca usługi: TSL Group Sp. z. o.o.
- Miejsce usługi: Bytom, Rycerska, 9 (siedziba TSL Group Sp. z. o.o.) , siedziba Klienta, lub online
- Dostępność: Usługa otwarta
- Termin realizacji: do uzgodnienia z Klientem
- Grupa docelowa szkolenia: Początkujący spedytor kolejowy/intermodalny, handlowiec/logistyk międzynarodowy.
- Minimalna liczba uczestników:
- 1 (w razie wyboru płatnego dostępu do szkolenia nagranego)
- 4 (dla szkolenia online w czasie rzeczywistym, lub w siedzibie TSL Group Sp. z. o.o., lub siedzibie Klienta)
Dla kogo jest to szkolenie?
Początkujący spedytor kolejowy/intermodalny, handlowiec/logistyk międzynarodowy.
Szkolenie jest skierowane do osób początkujących oraz średniozaawansowanych, które posiadają wiedze praktyczną oraz teoretyczną na poziomie nie wystarczającym do pełnienia obowiązków, potrzebują wiedzy podstawowej, odpowiedzi na konkretne zapytania, rozwiązywanie podstawowych zadań spedytora czy logistyka.
Szkolenie zostało zaprojektowane z myślą o osobach rozpoczynających karierę w spedycji kolejowej oraz intermodalnej, logistyce międzynarodowej oraz sprzedaży usług TSL. Skierowane jest zarówno do osób początkujących, chcących zmienić branżę, jak i tych, które chcą usystematyzować swoją wiedzę.
To szkolenie jest dla Ciebie jeśli:
- jesteś początkującym spedytorem lub logistykiem,
- planujesz rozwój w branży transportowej,
- chcesz zdobyć praktyczne umiejętności w organizacji przewozów i konstruowaniu ofert!
Nie wymagamy wcześniejszej wiedzy – wystarczy motywacja do działania i chęć wejścia do świata logistyki!
Koszt szkolenia
- 680 PLN/netto/osoba = 836,40 PLN brutto
- 70,00 PLN netto/h = 86,10 PLN brutto/h
- Dofinansowanie z EFS do 80%
Złóż wniosek i zdobądź dofinansowanie z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na szkolenia dla siebie lub pracowników!
Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych Polskiej Izby Firm Szkoleniowych (SUS 3.0)
Nr rejestracyjny certyfikatu: DEKRA/SUS/000982/1
Jak działa dofinansowanie?
Dofinansowanie polega na pokryciu części kosztów szkolenia lub doradztwa ze środków unijnych, przy czym poziom dofinansowania wynosi nawet do 80% wartości usługi (w zależności od województwa i warunków programu).
Dofinansowanie ustala się pomiędzy uczestnikiem a Operatorem. Kwota dofinansowania oraz warunki mogą różnić się w zależności od wielkości przedsiębiorstwa, które chce takie dofinansowanie otrzymać, formy zatrudnienia lub jej braku dla osób fizycznych/indywidualnych.
Czym jest BUR?
Baza Usług Rozwojowych (BUR) to ogólnopolska platforma, na której znajdują się zweryfikowane usługi szkoleniowe i doradcze, finansowane częściowo ze środków Unii Europejskiej. Klienci mogą uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenia, zmniejszając tym samym własne koszty inwestycji w rozwój zawodowy.
Jak skorzystać z dofinansowania na szkolenie?
Krok po kroku – jak otrzymać dofinansowanie:
- Znajdź szkolenie
Wybierz interesujące Cię szkolenie lub doradztwo oferowane przez TSL Silesia Group w Bazie Usług Rozwojowych (BUR). - Zgłoś chęć udziału
Skontaktuj się z nami lub bezpośrednio przez BUR – pomożemy w formalnościach. - Złóż wniosek o dofinansowanie
Wniosek składasz w odpowiedniej w Twoim regionie, wskazanej w BUR. Tam uzyskasz szczegółowe informacje o dostępnych środkach i warunkach. - Podpisz umowę
Po pozytywnej decyzji podpisujesz umowę z operatorem na dofinansowanie usługi rozwojowej. - Zrealizuj usługę
Uczestniczysz w szkoleniu lub doradztwie zgodnie z harmonogramem. - Rozliczenie
Po ukończeniu usługi część kosztów pokrywa instytucja finansująca. Ty opłacasz jedynie wkład własny.
Cena obejmuje:
- Pochodzenie towarów do 1 godziny
- Ustawa o SENT do 1 godziny
- Procedura dopuszczenia do Obrotu (Import) do 1 godziny
- Procedura Wywozu (Eksport) do 1 godziny
- Spedycja kolejowa Wschód/Zachód do 1 godziny (w języku polskim)
- Spedycja kolejowa Wschód/Zachód do 1 godziny (w języku rosyjskim) w celu poznania słownictwa kolejowo spedycyjnego w języku rosyjskim.
Główny cel szkolenia – cel edukacyjny:
Głównym celem szkolenia jest:
– Uczestnik szkolenia samodzielnie organizuje transport kolejowy i intermodalny zgodnie ze specyfiką danej branży;
– Uczestnik szkolenia samodzielnie organizuje przewóz ładunku różnymi środkami transportu,
– Uczestnik szkolenia samodzielnie organizuje nowe korytarze transportowe w celu optymizacji procesów logistycznych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i metody walidacji:
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Organizuje dostawy ładunków w eksporcie i imporcie przez wschodnie przejścia graniczne oraz przez porty bałtyckie | Weryfikacja poprzez wybór poprawnej odpowiedzi. | Test teoretyczny |
Wykorzystuje w pracy taryfy kolejowe, taryfy portowe, schematy załadunku na środek transportu | Weryfikacja poprzez wybór poprawnej odpowiedzi. | Test teoretyczny |
Cel biznesowy:
Po zakończeniu usługi uczestnik:
Samodzielnie działa w zakresie organizacji transportu kolejowego i intermodalnego zgodnie ze specyfiką danej branży.
Uczestnik osiąga lepsze wyniki w aktualnej pracy spedytora poprzez wykorzystanie nowych korytarzy transportowych.
Uczestnik rozwija umiejętności szukania nowych rozwiązań oraz wdrążanie nowych pomysłów bazując na współpracyzespołowej i budowaniu relacji zawodowych.
Efekt usługi:
Wiedza:
Uczestnik wykorzystuje w pracy otrzymana wiedzę z zakresu spedycji kolejowej oraz intermodalnej w celu oszczędności kosztów przewozu.
Umiejętności:
Uczestnik organizuje samodzielnie dostawy ładunków przy wykorzystaniu różnych korytarzy transportowych.
Określa procedury kolejowe i intermodalne pozwalające na uniknięcie powstania kosztów dodatkowych.
Wykorzystuje umiejętności samokształcenia się oraz pozyskiwanie rozwiązań dla skomplikowanych dostaw.
Organizuje samodzielnie przewóz ładunku różnymi środkami transportu.
Kompetencję społeczne:
Rozwija umiejętności szukania nowych rozwiązań oraz wdrążanie nowych pomysłów bazując na współpracy zespołowej i budowaniu relacji zawodowych.
Zalety szkolenia:
W ramach szkolenia wiedza jest przekazywana nie tylko w formie standardowego wykładu, a również w formie ćwiczeń, rozwiązywania zadań oraz praktycznych porad.
Dzięki właśnie takiej formie prowadzenia szkolenia, nabyte kompetencję zapewniają posiadanie wiedzy dotyczącej spedycji kolejowej/intermodalnej, pozwalającej na podjęcie pracy jako spedytor międzynarodowy lub osiągnięcie lepszych wyników w aktualnej pracy spedytora poprzez wykorzystanie nowych korytarzy transportowych.
- Umowy o międzynarodowym przewozie towarów kolejami (CIM/SMGS) oraz Wytyczne ładowania UIC/SMGS
- Umowa o międzynarodowej komunikacji towarowej SMGS (uczestnicy, regulowanie relacji pomiędzy przewoźnikami, rozmieszczenie i mocowanie towaru)
- Konwencja COTIF (uczestnicy, regulowanie relacji pomiędzy przewoźnikami)
- Załącznik B Konwencji COTIF – CIM Konwencja o międzynarodowym przewozie kolejowym towarów
- Załącznik C Konwencji COTIF – RID Regulamin dla międzynarodowego przewozu kolejami towarów niebezpiecznych
- RPT Regulamin przewozu przesyłek towarowych
- UIC Międzynarodowy związek kolei, wytyczne załadunkowe dla transportu kolejowego
- RIV Umowa o wzajemnym użytkowaniu wagonów towarowych w komunikacji międzynarodowej
- Porównanie najczęściej używanych wagonów kolei 1435 mm oraz 1520 mm (wagony kryte/węglarki/platformy)
- Przejścia graniczne: Litwa/Białoruś/Ukraina
- Granica Południowa (3 przejścia graniczne ze Słowacja)
- Granica Południowa ( 7 przejść z Czechami)
- Przejścia Zachodnie (7 przejść Polska Niemcy)
- Kody towaru HS, CN, NHM, ГНГ, ЕТСНГ
- Dodatkowe elementy oferty PDS/WDS, DSK, CIM/SMGS, wstawienie na stację, postoje
- Własność wagonów, jej wpływ na stawkę
- Pomóc wagonowa, wycena
- Co powinno zawierać pytanie o przewóz/przeładunek
- Opłaty dodatkowe w stawce na przewóz kolejowy
- Rozwiązywanie zadań
- Definicja transportu intermodalnego
- Regulacje prawne w transporcie intermodalnym
- Reguły Incoterms® 2020 – podstawowe informacje w świetle spedycji międzynarodowej
- Główne korytarze międzynarodowe w transporcie kontenerowym:
- Chiny-Europa – Nowy Jedwabny Szlak, EN-T – korytarze transportowe w Europie
- Transport intermodalny w Polsce – kontenerowe terminale morskie
- Definicja kontenera
- Rodzaje kontenerów w obrocie międzynarodowym
- Podstawowe środki transportu w transporcie kontenerów
- Schemat organizacji transportu kontenerowego: Pojęcie formowania kontenerów;
- Podstawowe dokumenty w transporcie morskim kontenerów;
- Czas przewozu kontenerów oraz jak go monitorować.
- Indeksy na rynku intermodalnym
- Koszty transportu FCL: Demurrage i detention, składowe taryf terminali kontenerowych;
- Koszty w transportcie LCL;
- Ubezpieczenie w transporcie;
- Omówienie przykładowych zapytań na transport kontenerowy.
Zajęcia poprowadzą:
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze (online):
Informacje dodatkowe:
- Aby zgłosić swój udział w szkoleniu, należy napisać zgłoszenie na email na w.kwiatkowska@tsl-silesia.com.pl
- Najpóźniej 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia, wysyłamy uczestnikom indywidualny link do platformy szkoleniowej.
Szkolenie spedycyjne:
Zapis na szkolenie:

- Wiktoria Kwiatkowska
- Tel. +48 608 675 834
- Tel. +48 32 282 90 62 wew.21
- w.kwiatkowska@tsl-silesia.com.pl

Referencje Klientów TSL Silesia Group:




